- Geloven dat de Roqyah op zich de genezing veroorzaakt is een verkeerde
denkwijze
vernietigt een goede intentie en de Ikhlaas en Tawakkul op ALLAH.
Allah de Verhevene zegt in Soerah Al-An’aam 188:
Zeg: "Ik heb buiten hetgeen Allah wil, geen
macht over goed of kwaad voor mijzelf.
De Roqyah moet gezien worden als een sabaab en niet als genezing op
zich, omdat het ALLAH is die geneest en niet de Roqyah.
- Zwakke overtuiging dat de Roqyah de sabaab kan zijn voor genezing,
veel mensen geloven niet of realiseren zich niet dat ALLAH Shifaa in de Qoran
heeft gedaan (genezing), er zit dus twijfel in hun hart en dit is niet goed
voor de
genezing.
- Laks zijn met de gehoorzaamheid aan ALLAH, men neemt de verplichte
zaken zoals het gebed en dergelijke niet serieus. Zo wordt er niet op tijd
gebeden, of niet in de moskee gebeden door de man als deze daartoe in staat
is
enz.
- Het niet verwijderen van afbeeldingen en foto’s van levende wezens uit
het huis. Hierdoor zullen er geen Engelen het huis binnenkomen, en een
huis zonder Engelen is een huis vol met Shayatien. En dit geldt eigenlijk
voor alle zaken die haram zijn.
- Korte Roqyah behandelingen doen, Roqyah behandeling dient op zijn
minst een uur te duren, ik ben zelfs raaqis tegengekomen die 10 min
reciteren en daarna weggaan.
- Het vallen in grote zondes, zoals rente, zinaa, roken, bedwelmende
middelen gebruiken zoals, alcohol, wiet enz, hieronder vallen ook
antipsychotica
(als een persoon zeker weet dat hij bezeten is dient hij deze niet te
gebruiken),
muziek luisteren, liegen, roddelen enz.
Al deze zaken en meer versterken de invloed van de Djinn op de mens, de
imaan wordt zwakker en de Shaytaan sterker, en dus komt er geen
genezing.
- Het teveel overstappen naar een andere raaqi, veel patiënten switchen
vaak van raaqi omdat voor hun gevoel de genezing niet komt. Helaas door
dit te doen vertragen ze juist de genezing, omdat als men bij 1 raaqi
blijft (die alles volgens Kitaab en Soennah doet) hij ook steeds meer
zwaktes
te weten zal komen van de Djinn die in het lichaam zit en hierop kan
reageren.
- Het gaan naar tovenaars en ander gespuis, veel mensen die of onwetend
zijn of wanhopig zijn zoeken genezing bij dit gespuis.
In plaats van te genezen zullen deze mensen zieker worden, ik heb vaak
mensen meegemaakt die na het bezoek van een sahir er nog erger aan toe
waren dan eerst, helaas is er naast de ziekte die verergert ook de zonde
van
Shirk, en slecht is het pad wat deze mensen hebben gekozen als er geen
berouw wordt getoond.
- Het praten met mensen over de ziekte, vaak gaat een persoon die ziek is
aan anderen vertellen over zijn ziekte en zeggen dat hij Roqyah aan het
doen is en soms zelfs dat hij genezen is.
Dit is allemaal onnodig en nutteloos, en men neemt het risico dat in het
geval van Sihr bijvoorbeeld de aanvrager van de Sihr op de hoogte komt
van de vorderingen en die zal dan de Sihr kunnen gaan vernieuwen.
- Het uitstellen van bepaalde middelen en behandelplannen die de raaqi
geeft, zoals Roqyahwater, olijfolie en het nakomen van het plan.
Dit soort zaken gebeuren op invloed van de Djinn, een patiënt dient het
plan dat de raaqi geeft op te volgen zodat de genezing zal volgen met de
wil van ALLAH.
- Het geven van een te snelle diagnose, er zijn sommige raaqis die te snel
zijn in hun diagnose van de patiënt, en hierdoor is de diagnose vaak
verkeerd, zo zal men denken dat het Sihr is en de raaqi zal zich dus alleen
maar concentreren op de verzen van Sihr, terwijl het misschien een boos
oog is.
Men dient dus altijd voorzichtig te zijn in het geven van een diagnose en
een raaqi dient gebruik te maken van alle soort verzen totdat het hem zeker
wordt wat er aan de hand is.
- Het teveel klagen en zeuren over zijn ziekte, dit is een teken van
ondankbaarheid jegens ALLAH en zulk gedrag zal de behandeling teniet
doen en de Shayatien kracht geven tegen de patiënt en kunnen op den duur
zelfs leiden naar Kufr.
Een dienaar van ALLAH is altijd tevreden met datgene wat hem overkomt
en weet dat alles gebeurt met de wil van ALLAH en legt zijn vertrouwen in
ALLAH en haalt het goede uit zijn beproeving, als men dit doet zullen de
rollen worden omgedraaid, omdat het nu de Shayatien zijn die zullen
klagen (denk aan het verhaal van de Profeet Ayoub) en de Shayatien zullen
wanhopig worden en fouten maken die met de wil van ALLAH fataal voor
hen zullen
zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten