Olijfolie
Allah de Verhevene zegt in de Koraan Surah Al-Nour vers 35:
“Allah is het Licht van de hemelen en de aarde. De
gelijkenis van Zijn Licht is als een nis
waarin een lamp staat. De lamp is door een glas
omsloten; het glas is als een schitterende
ster. Het wordt, aangestoken met olie van een
gezegende boom, een olijfboom, die van het
Oosten noch van het Westen is, welks olie bijna zou
lichten, zelfs al raakte vuur haar niet.
Licht op Licht. Allah leidt tot Zijn Licht wie Hij
wil. - Allah geeft gelijkenissen voor de
mensen; Allah heeft kennis van alle dingen.”
Ibn Kathir ( moge ALLAH hem genadig zijn) vermeldt over dit vers
verschillende overleveringen van de Sahaba en uitspraken van de
Tabie’een, het is een gezegende boom, en de boom waarover in dit vers
wordt gesproken is een boom die de gehele dag in de zon staat en zo komt
zijn olie tot zijn puurste vorm.
Allah zegt in Surah Al-Moeminoen vers 20:
“En Wij brengen een boom voort die groeit uit de
berg Sinaï: deze brengt olie en een smaak
voort voor hen die het willen nuttigen.”
Ibn Kathir (moge ALLAH hem genadig zijn) zegt over deze vers:
“Het is de olijvenboom, en Toer is de berg.”
Het is overgeleverd door Imam Ahmad op gezag van Abu Usayd dat de
Profeet (vrede zij met hem zei):
“Eet de olie (olijfolie) en smeer jezelf ermee in, want het (de olie) is
van een
gezegende boom (olijfboom).”(Musnad Ahmad deel 3 nr 498)
Olijfolie is dus olie van een gezegende boom, en vele boeken zijn erover
geschreven en er is bewezen dat alles van de olijfboom een genezende
werking heeft, zelfs de stam en bladeren.
Olijfolie heeft de eigenschap dat het snel door het bloed wordt
opgenomen, het geeft de keel rust en voedt het lichaam van binnenuit en
verwijdert met de wil van ALLAH ziektes.
In de Roqyah gebruiken we olijfolie zoals de Profeet (vrede zij met hem)
het ons heeft aangeraden, we smeren onszelf ermee in, drinken het, eten het
met brood enz.
De olijfolie is nog beter wanneer erover gereciteerd wordt, men dient zich
er
dagelijks mee in te smeren, het vormt een bescherming zodat er geen
andere Djinn in het lichaam kunnen komen met de wil van ALLAH en de
Djinn in het lichaam die er reeds zijn ondergaan een werkelijke
verbranding.
Het is geschikt voor alle soorten Bezetenheid, Sihr en Boze Oog, en vooral
mensen met de ‘Asieq dienen het veelvuldig te gebruiken.
Olijfolie is ook zeer goed voor kinderen als zij ziek zijn, men hoeft niet
bang te zijn voor bijwerkingen.
Behalve voor de Roqyah is olijfolie goed voor de volgende zaken:
- Moeilijke stoelgang, olijfolie is een goed laxeermiddel, en is goed tegen
aambeien
- Voor diabetes patiënten
- Goed voor de huid, als men zich er dagelijks mee insmeert, mensen die
last hebben van een Djinn, zullen zien dat ze door de olijfolie juist
uitslag
krijgen en dergelijke, dit krijgen meestal mensen die geraakt zijn door een
Boos Oog of die Sihr in het lichaam hebben, de olijfolie verwijdert deze
zaken
door het smeren waardoor er uitslag aan de buitenkant komt.
- Goed tegen haaruitval, men dien zijn hoofdhuid dagelijks in te smeren.
- Goed tegen giffen in het lichaam.
Sadeb Olie en Sadebkruid
Sadeb of Soedaab oftewel olie van de Ruta Graveolens plant (wijnruit), is
wellicht
de sterkste olie die men kan gebruiken in de Roqyah tegen de Djinn.
De plant komt vooral in Zuid-Frankrijk, Spanje en Italië voor.
Sadeb is een zeer sterke olie, en dient dus voorzichtigheid gebruikt
worden, het mag absoluut niet door zwangere vrouwen gebruikt worden,
omdat het een miskraam kan veroorzaken. Sadeb wordt in sommige landen
gebruikt als middel om een miskraam te veroorzaken.
Verder mogen vrouwen die borstvoeding geven het ook niet gebruiken,
tevens kinderen onder de 12 jaar mogen het niet gebruiken.
Sadeb is zeer doeltreffend met de wil van ALLAH bij de Roqyah, het dient
alleen bij noodzaak gebruikt te worden, als men dus een sterke Djinn treft
die na vele malen Roqyah gedaan te hebben weigert te verdwijnen. De olie is
wit tot gelig van kleur, ruikt stevig en is een dikke olie. Het kruid van
Sedab, mits het vers is heeft een zeer sterke geur. De plant kan tot wel
een
meter lang worden en heeft gele bloemen.
Sadeb olie is dus zeer sterk en als het gebruikt wordt dient dit met mate
gedaan te worden.
Verder is het in de praktijk zeer goed gebleken om als oor en neusdruppels
te gebruiken als men zeker weet dat de Djinn in het hoofd plaats vindt,
men moet dan denken aan 3 druppels per neus/oor. Mensen die vermoeden
dat er Sihr in het hoofd op borst zitten, dienen dit dus ook te gebruiken
als
neus en oordruppels, zodoende de Sihr uit het lichaam te krijgen.
Gebruikswijze:
Wat belangrijk is dat men verse sadeb nodig heeft, het moet gedroogd
zijn, maar niet te oud, het moet nog een groene kleur hebben en een sterke
geur.
Wassen:
Neem 2 handjes vol van het kruid en kook dit in ongeveer 2 liter water, op
het moment dat de smaak en kleur van het water veranderd is haalt men het
van het vuur, men laat het afkoelen en filtert het en met het water wast
men
zichzelf.
Drinken:
Van het water wat men heeft voorbereid om te wassen kan men een kwart
glas gebruiken om te drinken, niet meer dan dit omdat het sterk is. Vooral
mensen met Sihr in hun maag is dit zeer goed.
Voor de volgende mensen is het verboden dit te drinken:
- Zwangere vrouwen, en vrouwen die borstvoeding geven
- Kinderen onder de 12 jaar
- Mensen die last hebben van aambeien
Ruiken:
Men neemt wat van het kruid, en ruikt eraan. Goed voor mensen met Sihr
in het lichaam.
Neus of Oordruppels:
Neem wat van het water van de Sedab of olie wat met water is gemixt en
druppel wat in de neus en oor, dit is zeer penibel voor de Djinn.
Smeren:
Men kan wat van de olie, klein beetje mengen met Zwarte Zaad olie of
olijfolie en hierover reciteren en er het lichaam mee insmeren, als men het
sedab water neemt kan dit ook met de olie gemengd worden, dan mag wat
meer gebruikt worden.
Habbat Al-Sawda olie en Habbat Al-Sawda kruid
Habbat Al-Sawda, ook bekend als Habbat Al-Baraka, ook bekend als
zwarte zaad, ook bekend als Nigella Sativa en in het berbers als Sanoez.
Het is een kruid met zeer veer medicinale werkingen, werkelijk teveel om
hierop te noemen, het kruid is veelvuldig genoemd in de Soennah.
Abu Hureira (moge ALLAH tevreden met hem zijn) overlevert dat de
Profeet (vrede zij met hem) zei:
“In Habbat Al-Sawda zit een genezing voor elke ziekte behalve Saam (de
dood)”. Bukhari nr 5364 en Muslim nr 2215)
Habat Al-Sawda is goed voor de Roqyah om er zichzelf mee in te smeren
of om het te drinken, hierbij geldt wel dat het niet aanbevolen wordt voor
zwangere vrouwen, vooral als zij in de eerste 4 maanden van de
zwangerschap bevinden.
Het probleem met Habat Al-Sawda is dat nagenoeg alle flesjes die in de
winkel te koop zijn niet echt 100% Habat Al-Sawda zijn, het zijn aftreksels
ervan gemixt met biologische oliën zonder smaak. Men kan dit eigenlijk
al weten vanwege de prijs, een liter echte Habat Al-Sawda zit ergens in de
300-500 euro, dit terwijl in Nederland je een paar tientjes kwijt bent.
Habat Al-Sawda is dus goed voor het insmeren, of om puur te drinken of te
mixen met warm water en het dan te drinken, het heeft een reinigende
werking voor het lichaam, en is zeer geschikt voor huiduitslag buiten het
lichaam, het is bewezen in de praktijk dat het nuttig is tegen het Boze Oog
en andere soorten van Djinn gerelateerde ziektes.
1 opmerking:
Great blog. All posts have something to learn. Your work is very good and I appreciate you and hopping for some more informative posts. Italiaanse olijfolie te koop
Een reactie posten