donderdag 24 april 2014

Behandeling met verschillende soorten water



Naast de behandelingen die hierboven staan vermeld, gebruikt men in de
Roqyah hulpmiddelen als sabaab om de genezing van ALLAH te
verkrijgen, deze zullen nu aan bod komen.
Als eerste zullen we de behandeling door middel van verschillende wateren
behandelen.

Roqyahwater

Roqyahwater is niks anders dan simpel water waarover de woorden van
ALLAH en de authentieke smeekbedes over zijn gereciteerd.
Men neemt een fles of emmer water en houdt zijn mond dicht bij het
wateroppervlak, men neemt de intentie aan die bij de soort
behandelingsfase past, bijvoorbeeld, genezing, vernietiging van Sihr als
deze in het lichaam is, verbranding van een Djinn indien de Djinn een
Dhaalim is en weigert te vertrekken enz.
Desgewenst kan men bij het water 7 fijngemalen blaadjes sidr bijvoegen,
en er zijn verschillende mixjes mogelijk met andere kruiden, maar daarover
kan info gevraagd worden bij een ervaren raaqi.
Men heeft dus zijn intentie genomen en zijn mond staat dicht bij het
wateroppervlak, en men reciteert nu de verzen die horen bij het soort geval
wat de patiënt heeft (Sihr, Al-Mass of het Boze Oog) als het onduidelijk is wat
men heeft, reciteert men de Algemene Roqyah verzen eroverheen. Het beste
is dat men elke vers/Soerah een oneven aantal keren reciteert over het water,
bijvoorbeel 3,5 of 7 keer.
Na elke keer een vers of Soerah te hebben gereciteerd blaast (nafth) men
over het water met een minimum van speeksel tot niks, men gaat niet
spugen in het water zoals sommigen doen.
Een andere methode is het schrijven van de Roqyah verzen met
saffraan (echte saffraan, niet die kleurstof van de marmita) op papier, men
dompelt het in water en drinkt ervan en wast zichzelf ermee, er zijn dus 2
methodes, het reciteren of schrijven op papier, beide zijn toegestaan en
bewezen in de Soennah.
Ibn Qayyim Al-Jawzi (moge ALLAH genadig met hem zijn) zegt met
betrekking tot de Roqyah voor iemand met het Boze Oog:
Enkele van de Selef hadden de mening dat verzen van de Qoran voor hen
opgeschreven konden worden, en ze dan ervan konden drinken.
Mujaahid zei: Er is niks mis mee met het schrijven van Qoran (op papier)
en het wassen (dompelen in water) en aan een zieke persoon geven om het te
drinken, iets gelijksoortigs werd overgeleverd van Ibn Abbas (moge ALLAH
tevreden met hem zijn) dat hij bevolen had dat Qoran werd geschreven
voor een vrouw die problemen had met een bevalling, daarna moest het
gewassen worden (gedompeld in water) en gegeven worden aan de vrouw
om te drinken.
Ayyoon zei: Ik zag Abu Qulaabah iets van de Qoran schrijven, daarna
waste hij het met water en gaf het water aan een man die pijn had om het te
drinken. (Zaad Al-Ma’aad Deel 4 blz 170)
Roqyahwater is geschikt om te drinken en om zich mee te wassen, het water
dient bij het wassen opgevangen te worden en buiten op aarde weg gegooid
te worden en niet door het riool of toilet.

Zamzam Water

Zamzam Water is het beste water wat op dit aardoppervlak te verkrijgen is,
het water is opgegraven door de Engel Jibriel en ALLAH heeft er vele
genezingen en wonderen aan gegeven.
Het is dus ook niet nodig om over dit water te reciteren, daar de hadith van
de Profeet (vrede zij met hem) dat overgeleverd is door Jaabir ibn
Abdullah (moge ALLAH tevreden met hem zijn) dat de Profeet (vrede zij
met hem) zei:
“Het water van Zamzam is voor datgene waarvoor het gedronken
wordt.”(Sunan Ibn Maajah nr. 3062)
Dit is dus zeer belangrijk, de intentie, wanneer men het Zamzam water
drinkt en zich ervan bewust is dat het een daad van aanbidding is en men
een oprechte intentie heeft voor datgene wat hij wil, bijvoorbeeld genezen
van Sihr of het Boze Oog, dan zal ALLAH deze persoon genezen, als er
geen andere zaken in de weg staan (doorgaan met zondes, het consumeren
van haram enz.)
Als men het dus drinkt voor bijvoorbeeld het genezen van Sihr, zegt men O
ALLAH ik drink het om genezing van U te krijgen van Sihr, dus genees
mij O ALLAH, en men drinkt het in 3 keer en daarna dankt en prijst men
ALLAH.
De Profeet (vrede zij met hem) zei: Het beste water op het aardoppervlak is
het water van Zamzam, het is een soort voedsel en een genezing van
ziektes.”(Saheeh Al-Jaami’ nr. 3302)
Het advies wat ik nog geef is om geen flesjes te kopen van winkels hier in
Europa die beweren dat het Zamzam water is, de regering van Saudi-
Arabie heeft in meerdere verklaringen te kennen gegeven dat ze niemand
toestaan om Zamzam water in grote hoeveelheden het land uit te
exporteren, het is dus voor niemand mogelijk dit te koop aan te bieden.
Men kan het dus allen drinken als ze het krijgen van een pelgrim die net
terug is of men zelf naar Mekka gaat, in Engeland zijn zelfs mensen
vergiftigd met nep Zamzam flesjes.
Zamzam water is zowel geschikt voor drinken als om zichzelf mee te wassen.


Regenwater

Allah de Verhevene zegt in de Qoran in Soerah Al-Qaaf vers 9:
“En Wij zenden water vol zegeningen uit de hemel neder en Wij brengen daarmee tuinen
en graan voort waarvan kan worden geoogst”
We kunnen zeggen dat alles wat ALLAH heeft genoemd in de Qoran en
waarin hij zegeningen in heeft gezet een middel is waarmee we de
genezing met de wil van ALLAH kunnen verkrijgen.
Het gebruik van regenwater is net als ander water geschikt voor het
drinken en om zich ermee te wassen, ook hierbij is het niet nodig om erover te
reciteren, het kan wel en dat is beter, men dient zich geen zorgen te maken
over dat het water slecht voor je is, men filtert het alleen en drinkt het op
en vertrouwt op ALLAH.

Rozenwater

Rozenwater het woordje zegt het al is water wat onttrokken wordt uit
rozenbladeren, deze bladeren bevatten etherische oliën en die worden
gebruikt om dit water te maken, ik heb het hier niet over ‘ma zhar’ water, wat
men ook gebruikt om koekjes te maken, dit wordt vaak verward met
rozenwater, terwijl dit niet zo is.
Ma zhar wordt vervaardigt uit citrusvruchten en heeft zelf niks met
rozenwater te maken, het is daarom ook niet geschikt voor Roqyah.
Rozenwater kan men puur gebruiken of om bepaalde mixjes te maken, het is
voor elke soort Bezetenheid geschikt, of deze nou door Al-Mass, ‘Ain of
Sihr is.
Rozenwater is vooral geschikt om de Sihr die zich in de maag bevindt over
te geven en ook tegen de Djinn ‘Asieq is rozenwater in de praktijk heel
nuttig geweest, ook bij dit water kan erover gereciteerd worden, maar is in
principe niet nodig.
Een ander nut wat het rozenwater heeft is dat het als alternatief kan dienen
voor paracetamol door het tijdens hoofdpijn en koorts in te smeren op het
hoofd, het verkoelt hierbij het lichaam en dringt tot diep door in de huid.
Ook kan het gebruikt worden om irriterende ogen te wassen, het effect is
met de Wil van ALLAH heel groot, zo zien we SubhaanALLAH hoeveel
gunsten ALLAH gegeven heeft aan een paar blaadjes.

Geen opmerkingen: