donderdag 24 april 2014

Behandeling dmv planten en kruiden



Al-Haltit

Al-Haltit, ook wel bekend als Asafoestida of Devils Dung en in het
Nederlands bekend als duivelsdrek. Het is een hars van de wortels van een
plant genaamd Ferula Asafoetida. De plant komt vooral voor in de
gebieden rond Iran en India.
Haltit wordt ook gebruikt in het vervaardigen van voedsel, het heeft een uiachtige
smaak en is zeer sterk, de meeste zullen het een vieze en stinkende
geur vinden. Bepaalde hindoe stammen gebruiken het ter vervanging van
ui en knoflook omdat zij dit niet mogen eten.
Al-Haltit heeft vele medicinale werkingen, teveel om hier op te noemen,
o.a.het verhelpen van darmproblemen, problemen met de luchtwegen
verhelpen enz. Als iemand zich wil beschermen tegen de Mexicaanse griep
kan die beter Al-Haltit gebruiken dan de vaccinatie, Al-Haltit staat
namelijk bekend als anti-griepmiddel.
Bij de Roqyah gebruiken we Al-Haltit vooral voor het overgeven van Sihr
die zich in de maag vindt, maar in principe kan het voor elke Bezetenheid
gebruikt worden, de meeste Djinn kunnen niet tegen de geur of smaak van
Al-Haltit.
Al-Haltit wordt gebruikt door er aan te ruiken en zeer kleine
stukjes te eten, het is zeer sterk en men moet er dus niet veel van nemen.
Vrouwen die zwanger zijn en borstvoeding geven mogen het niet eten,
ruiken mag altijd.
Men zal merken dat het gebruik van Al-Haltit naast Roqyah erg beproevend is
voor de Djinn en vele mensen zijn door deze sabab genezen door ALLAH
de Verhevene.
Let Op: Hoewel Al-Haltit een kruid is wat gebruikt wordt door bekende
raaqis en geleerden en het een toegestaan middel is voor de Roqyah, wordt
Al-Haltit ook gebruikt door tovenaars. Zij gebruiken dit vooral bij hun
voordeuren om zodoende beschermd te zijn tegen andere vijandige
Shayateen, ook zijn er dwalende raaqis die hun patiënten adviseren om een
stukje haltit bij de drempel van de deur te zetten enz, dit is een
verachtelijke Bid’ah en impliceert zelfs Shirk, omdat er wordt vertrouwd
op een plant voor bescherming tegen de Shayateen ipv ALLAH.

Al-Theriak

Al-Theriak is wat mij betreft het beste middel verkrijgbaar om toe te
passen bij Sihr die gegeten of gedronken is, het is alleen helaas moeilijk
om eraan te komen en de theriak die er wordt verkocht is meestal nep en
niet echt.
De oorsprong van Theriak ligt bij de Oude Grieken die het middel
gebruikten om hun lichaam imuun te maken voor gif.
Wanneer we het hebben over theriak dan verdelen we het in 2 groepen, een
kruid genaamd theriak, die men kookt en het water ervan drinkt, en een
kruidenmengsel van tientallen verschillende kruiden, beide zijn moeilijk
om te verkrijgen, maar het effect ervan met de wil van ALLAH is zeer
groot.
Het kruidenmengsel mengt men met een glas water(1 lepel) en drinkt dit,
met de wil van ALLAH zal de Sihr worden overgegeven.
Van het kruid dient men ongeveer 50 gram te koken in 2 liter water, men
kookt het gedurende 1,5 a 2 uur, totdat het kleur van het water is veranderd,
daarna laat men het afkoelen, desgewenst reciteert men erover en drinkt
ervan.

Dam Al-Agawayn

Dam Al-Aqawayn, oftewel drakenbloed is een hars die afkomstig is uit de
drakenbloedboom (Dracaena Draco).
Het is dus niet echt bloed, maar het wordt zo genoemd vanwege de rode
kleur die het heeft.
Drakenbloed is een zeer krachtig kruid wat in de Roqyah bij bepaalde
mengels gebruikt wordt, het wordt vooral toegepast bij de wat sterkere
Djinn en vormt met de wil van ALLAH in sommige gevallen een ware
kwelling voor de Djinn.
Drakenbloed is niet geschikt om zelf mee te experimenteren en mag alleen
door een ervaren raaqi gebruikt worden, dus de bereidingswijze zal ik niet
vermelden.
Een probleem van drakenbloed is dat het zeer moeilijk te krijgen is,
en wat er vaak op de markt is, is nep en niet echt, de kruidenwinkeltjes in
Marokko zijn grote flashpraktijken en 99% van de gevallen zullen ze nep
drakenbloed verkopen, omdat zij er zelf niet aan kunnen komen, ze
verkopen Al-Sabb Al-Jamani en zeggen dat dit Drakenbloed is.
Ook sommige tovenaars gebruiken drakenbloed om bepaalde Djinn ermee
te temmen en schrijven Sihr spreuken ermee op in hun boeken, dus let hier
op.
Het drakenbloed wat gebruikt wordt bij Roqyah wordt gebruikt samen met
andere toegestane kruiden zoals saffraan om er kleine hoeveelheden van te
drinken en om ermee te wassen en wordt samen met het reciteren van
Koraan gedaan, er wordt niks ermee geschreven, drakenbloed wordt vooral
gebruikt voor het wassen.

Al-Qist Al-Hindi en Al-Qist Al-Bahri

Ook wel bekend onder de naam Indiase Costus. Er zijn in principe 2
verschillende, Al-Qist Al-Hindi, dit is de Indiase Costus, deze is heet van
aard en zwart en afkomstig van het land en we hebben Al-Qist Al-Bahri, de
Costus van de zee, deze is wit en wat lichter van aard.

Bij de Roqyah gebruiken we ze allebei.
Al-Qist Al-Hindi is een zeer sterk kruid en heeft vele medicinale
werkingen, en dit kruid wordt ons zelfs aanbevolen door onze geliefde
Profeet (vrede zij met hem).
Het is overgeleverd dat Oemm Qays bint Mihsan heeft gezegd: Ik hoorde
de Profeet (vrede zij met hem) zeggen:
“ Gebruik dit Indiase kruid (Al-Qist), want er bevindt zich genezing in
voor 7 ziektes, het kan als neusdruppels genomen worden voor
keelproblemen of in de binnenkant van de mond (door het in te nemen)
tegen pleuritis (soort ontsteking van de longen)”(Bukhari nr 5692, Kitaab
Al-Tibb)
Ibn Hajr geeft commentaar over deze hadieth in Al-Fath en geeft te kennen
dat de Profeet (vrede zij met hem) alleen 2 van de 7 ziektes heeft genoemd,
maar er vele meer zijn, de 7 ziektes die de Profeet (vrede zij met hem)
noemde kan ook de manieren van toedienen zijn, want de doktoren hebben
veel meer nut uit de praktijk gehaald dan 7 ziektes, wa ALLAHOE A’lam.
Al-Qist kan gebruikt worden tegen de ziektes die in de hadieth zijn
genoemd, maar ook tegen pijn van de keel of neus amandelen,
ontstekingen van de luchtwegen, enz, enz.
Al-Qist kan bij de Roqyah op de volgende manieren gebruikt worden.
- Men neemt een klein stukje Al-Qist Al-Hindi en vermaalt het, er is maar
weinig nodig omdat het kruid sterk is.
Het vermalen kruid wordt gemixt met pure olijfolie, niet teveel ongeveer 3
eetlepels, en men roert het goed zodat alles een mix wordt.
Nu neemt men een doseerspuitje, en zuigt het mengsel op in de spuit.
De patiënt ligt op zijn rug, met zijn hoofd iets naar achteren geknikt,
iemand spuit het inhoud van het spuitje in beide neusgaten naar binnen.
Het mengsel zal warm aanvoelen en een beetje kan ook naar de keel
stromen, met de wil van ALLAH zal de Djinn die plaats heeft genomen in
het hoofd niet tegen het mengsel kunnen en het lichaam verlaten.
Dit gebeurt meestal doormiddel van niezen. Als men er zeker van is dat de
Djinn het lichaam heeft verlaten, begint men met het traject “Kafl Al-
Djasad”.
- Men maalt een klein beetje Al-Qist Al-Bahri en mengt dit met 1 liter
water, over het water reciteert men de verzen van Sihr of andere verzen
afhankelijk van wat ze hebben, en laat het drinken door de patiënt. Dit is
vooral goed voor de mensen die Sihr in hun buik hebben, ook is het goed
om met dit mengsel jezelf te wassen.

Sidr

Sidr is misschien wel het meest bekendste kruid in de Roqyah, het wordt
ook wel lotusbloem genoemd en in Marokko is het bekend onder de naam
sedra of tazeqhuaat in het berbers.
Sidr is makkelijk verkrijgbaar in Marokko, en kan gewoon buiten geplukt
worden, het plukken is wel moeilijk door de scherpe naalden die deze
struik heeft.
Het is grappig dat vele Marokkanen sidr voor hun huis in Marokko hebben
staan, maar niet weten dat het een plant is met vele gunsten, de plant trekt
de aandacht in Marokko doordat alle zwarte plastic tasjes eraan blijven
plakken door de naalden.
Ikzelf haal het elk jaar uit Marokko, als ik er ben pluk ik het zelf en anders
plukt mijn vader Hafidhahullah het, in de omgeveving van Aaroui en Nador
stikt het van de sidr, maar het komt door heel Marokko voor.
Deze struik wordt zowel in de Qoran als de ahadieth van de Profeet (vrede
zij met hem genoemd)
Habieb ibn Utbah ibn Abddus-Salaam (moge Allah tevreden met hem zijn)
zei:
Ik zat bij de Profeet (vrede zij met hem), toen een bedoeïen
kwam en zei, O Boodschapper van Allah (vrede zij met hem), ik heb
gehoord dat u verteld hebt over een boom in het paradijs, en ik ken geen
boom dat grotere doorns heeft dan die boom (de lotus boom).
De Profeet (vrede zij met hem) zei:
“Allah heeft een vrucht geplaatst voor elke doorn die erop zit, in de boom
zitten 70 verschillende kleuren voedsel, en 1 kleur van daar lijkt op geen
ander.(Tirmidhi)
En Bukhari heeft een soort gelijke hadieth overgeleverd met iets andere
bewoordingen.
Allah zegt in Soerah vers 13 t/m 18:
“En voorzeker, hij zag hem(Jibriel) ook bij een andere nederdaling.
Bij de Lotusboom waar niemand voorbij mag gaan,
Waarnaast de Tuin van Verblijf is.
Toen het goddelijke Licht de Lotusboom overstraalde
Wendde zijn oog zich niet af, noch ging het de grens te buiten.
Voorwaar, hij zag de grote tekenen van zijn Heer.”
Sidr wordt gebruikt bij de Roqyah en wordt in het water gedaan waarover
wordt gereciteerd om er vervolgens van te drinken en zichzelf ermee te
wassen.
Shaych Ibn Baaz (moge ALLAH hem genadig zijn) vermeldt in zijn boek
Al-‘Ilaaz Al-Amraad bil Quran wa Sunnah blz 23-26 het volgende”
“Vermaal 7 groene blaadjes van de sidr boom.
Doe de gemalen blaadjes in een schone kom en vul deze met water (genoeg
om zich er gedurende 7 dagen mee te wassen).
Reciteer over de kom de volgende verzen: Ayat Al-Kursi, Surah Al-
Kafiroon, Surah Al-Ikhlas, Surah Al-Falaq en Surah Al-Nass. Reciteer er
ook de verzen over Sihr in Al-A’raaf, Yunus en Ta-ha (Zie Appendix
Roqyah van Sihr).
Wanneer men klaar is met de recitatie, drinkt met van het water en van de
rest wast men zichzelf. Dit zal ziekte weghalen met de wil van ALLAH.
Als het nodig is, dient dit herhaald te worden totdat de genezing volgt.”
Sidr heeft het effect zich te hechten aan de Sihr wanneer het gedronken
wordt door iemand die Sihr in zijn lichaam heeft en vervolgens wordt het
overgegeven met de wil van ALLAH.
Verder is het zeer nuttig gebleken bij het wassen, vooral bij mensen die
getroffen zijn door Rabt (vaginisme).

3ar3ar

Het zijn een soort dennenaalden van een boom, in het berbers is dit kruid
en boom bekend als amerzie, het komt zeer veel voor in Marokko en kan
gewoon vrij geplukt worden. De stam van de boom wordt vaak gebruikt als
houtskool, de naalden van de boom staan bekend als goed voor de darmen
en spijsvertering. 3ar3ar is dus goed voor mensen die Sihr in hun buik
hebben. De latijnse naam voor 3ar3ar is Juniperus Procera, de naalden van
de boom geven een lekkere dennegeur af en de boom heeft ook naast de
dennenaalden kleine harde houtsoortige blauwe besjes.
3ar3ar wordt in de Tibb ook gebruikt voor hoofdpijn, lucht in de maag
Bereidingswijze:
Neem een handje vol van het kruid en stop dit in kokend water, laat het
ongeveer 4 a 5 min doorkoken, het is belangrijk dat tijdens het koken van
de 3ar3ar alle uitgangen van de stoom geblokkeerd worden, zodat de
etherische oliën in het kruid behouden blijven. Daarna haalt men het van
het vuur en laat men het afkoelen.
Na het afkoelen filtert men het sap van het kruid. Het sap heeft een gelige
kleur gekregen, het is aanbevolen erover te reciteren, maar het hoeft niet.
Het sap drinkt men tijdens de Roqyah en met de wil van ALLAH zal het de
Sihr in het lichaam verwijderen.


Senna

Senna is een plant wat een laxerende werking heeft, het effect is
SubhaanALLAH erg groot en het kan met de wil van ALLAH het
darmstelsel en maag volledig reinigen, het is daarom uitstekend geschikt
voor mensen die Sihr hebben gegeten of gedronken, het wordt ook wel
Senna Mekki genoemd.
Senna is ook genoemd en aanbevolen door onze geliefde Profeet (vrede zij
met hem)
Het is overgeleverd van ‘Utbata ibn Abdullah dat Asma bint ‘Umays werd
gevraagd door de Profeet (vrede zij met hem) wat ze gebruikte als
laxeermiddel?
Ze antwoorde: Bi Sabrum (wolfsmelk euphorbia ), de Profeet (vrede zij met
hem) zei, (dat is) heet, heet. Ze zei, en daarna met Senna.
De Profeet (vrede zij met hem) zei: ‘Als er ergens een genezing voor de
dood in zou zitten dan zou het Senna zijn”. (Tirmidhi, Albaani heeft de
hadeeth als dha’ief/zwak verklaard)
Ibn Maajah en Ahmad hebben een andere hadieth overgeleverd en die is
hassan bevonden en staat in Saheeh Al-Jaami’ nr 4067.
De Profeet (vrede zij met hem) zei:
“Gebruik Senna en Sanoet (honing) want in hen zitten een genezing voor
alles behalve Al-Saam.
Er werd gevraag O Boodschapper van ALLAH (vrede zij met hem) wat is
Al-Saam, en hij zei de dood.”
En het is overgeleverd van Ibn ‘Abbas (moge ALLAH tevreden met hem
zijn) dat de Boodschapper van ALLAH (vrede zij met hem) zei:
“De beste geneesmiddelen die jullie gebruiken zijn; Al-Ladood, en Al-
Sa’oot en Al-Hijaamah en Al-Masjoe”.(Tirmdhi en Hassan verklaard)
Al-Ladood zijn geneesmiddelen die men toedient door de zijkant
van de mond.
Al-Sa’oot zijn geneesmiddelen die als neusdruppels worden toegediend
Al-Hijaamah (koppen) is bekend en Al-Masjoe zijn laxeermiddelen.
Senna wordt als volgt gebruikt:
Men neemt ongeveer 50 gram senna en kookt ½ liter water.
Wanneer het water zijn kookpunt bereikt voegt men de senna bij het water
en desgewenst 1 of 2 lepels honing voor de smaak, men laat de senna nog 3
a 4 min doorkoken.
Wat belangrijk is, is zodra men de senna bij het water doet, dan moet men
alle uitgangen van de theepot blokkeren zodat er geen stoom uitkomt,
omdat anders het middel verdampt en alleen kleurstof overblijft.
Na 3 a 4 min gekookt te hebben haalt men de senna van het vuur, de
uitgangen laat men dicht zodat er geen stoom uitkomt, men laat het
volledig koud worden.
Wanneer het afgekoeld is filtert men het water van de blaadjes, het sap
heeft een donkere kleur gekregen en lijkt een beetje op cola.
Van dit sap drinkt men 1 groot glas koud op en niet meer. De senna kan al
binnen een aantal uur werken, mocht de senna die dag niet hebben gewerkt
dan herhaalt men het de volgende dag op dezelfde manier, dit doet men
max 2 dagen achter elkaar.
Men zal buikpijn krijgen en drang om naar het toilet te gaan, en dit kan de
sabaab zijn dat de Sihr het lichaam verlaat.
Ik raad de mensen aan om senna te gebruiken als ze vrij zijn, omdat men
vaak het toilet moet bezoeken.
Mensen moeten niet teveel senna gebruiken en zich houden aan het advies
hierboven, omdat senna zeer sterk is en bij veelvuldig gebruik kan leiden
tot uitdroging en darm beschadiging, dus men mag bovenstaande maximaal
1 keer per maand uitvoeren.
Senna is ook goed om te gebruiken tegen haaruitval, men gebruikt het op
dezelfde manier als henna.
De volgende mensen mogen absoluut geen senna gebruiken:
- Kinderen onder de leeftijd van 15 jaar.
- Ouderen, ouder dan 65 jaar.
- Mensen die darmoperaties hebben gehad.
- Mensen met uitdrogingsverschijnselen.
- Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.
- Mensen die diaree hebben.

Rayhaan

Rayhaan, oftewel basilicum, het is een kruid dat ook in het eten gebruikt
wordt, alleen wanneer we het over Rayhaan bij Al-Tibb hebben, dan
bedoelen we wilde basilicum die in de bossen groeit en vele malen sterker
en doeltreffender is dan de normale basilicum. Het is deze soort van
Rayhaan die ook gebruikt wordt om parfum mee te maken, voorzover ik
heb gezien is deze soort te vinden bij speciaalzaken die kruiden verkopen,
men kan het dus niet overal vinden.
Rayhaan wordt 2-maal genoemd in de Qoran en dit geeft aan dat het een
gezegend kruid is.
Allah de Verhevene zegt in Soerah Al-Waqi’ah vers 88-89

“Als hij nu behoort tot degenen, die dicht bij God zijn,
Dan is voor hem geluk en geur(Rayhaan) en een tuin van verrukking”
En in Soerah Al-Rahmaan vers 12

“En gebolsterd graan en geurige bloemen(Rayhaan)”
Rayhaan wordt in de Roqyah op verschillende manieren gebruikt, het kan
als olie gebruikt worden om zichzelf mee in te smeren of te mixen met
andere kruiden, maar Rayhaan wordt vooral gebruikt om in water gekookt
te worden en het sap er dan van te drinken, ook is het nuttig gebleken om
er thee van te maken.
Rayhaan reinigt de darmen en is dus goed geschikt voor Sihr die gegeten
of gedronken is, het verwijdert overtollig lucht in de maag en darmen.
En omdat Rayhaan een soort parfum is wordt het door Shayateen gehaat als
het wordt ingenomen, het is zeer nuttig gebleken tegen de waswaas en
tegen de Djinn ‘Asieq. Onderstaand staat een recept dat met Rayhaan
gemaakt wordt en geschikt is voor mensen met Sihr in hun lichaam.
Benodigheden:
- 1 gram Rayhaan
- 1 gram rozen bladeren
- 1 gram Laurier bladeren (Warakat Al‘Aar)
Je neemt bovenstaande kruiden en planten en wast ze goed in normaal
water, niet warm en niet koud. De planten dienen vers te zijn en niet droog.
Je neemt een pan met 3,5 liter water en stopt bovenstaande erin en legt de
pan op het vuur en laat het op het vuur zitten, totdat de kleur en smaak van
het water veranderen.
Laat daarna het water afkoelen en filter het en drink ervan.
Na het overgeven eet men 7 dadels en een lepel honing waarover de verzen
van Sihr zijn gereciteerd.
Met de wil van ALLAH komt de Sihr hierdoor uit de maag.

Saffraan

Saffraan, ik heb het hier over de echte saffraan en niet de kleurstof die te
koop is in zakjes en die Marokkanen in het eten gebruiken.
Saffraan is in principe een parfum, het is eetbaar en heeft een heerlijke
geur en de vorm zijn dunne rode slierten. De slierten zijn de stampers van
een prachtige bloem genaamd Saffraankrokus(Crocus Sativus), elke bloem
produceert maar een paar slierten en deze worden met de hand geoogst,
vandaar dat Saffraan heel duur is.
Saffraan wordt gebruikt in de Roqyah en wordt gemixt met Roqyahwater
om ervan te drinken en zichzelf ermee te wassen, ook heeft het een
pijnstillende werking in het lichaam.
Het wordt ook gebruikt als inkt om Qoranverzen mee te schrijven op een
blaadje om deze vervolgens op te laten lossen in water, van dit water wordt
gedronken en wast men zichzelf.
Saffraan is verder een ingrediënt dat met andere kruiden wordt gemixt,
zoals drakenbloed.
Ibn Kathir (moge ALLAH hem genadig zijn) vermeld een hadith in zijn
werk Al-Bidayat wa Nihayat waarin hij bij het hoofdstuk van het paradijs
komt, in de hadith staat ook iets vermeld over saffraan.
Abu Said al-Khudri (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:
“de Boodschapper van Allah vrede zij met hem zei”:
“Allah heeft het paradijs “Adn met zijn “hand”(wij geven hierbij geen
hoedanigheid en niets of niemand is gelijk aan ALLAH) gebouwd, het
bestaat uit bouwstenen van goud en zilver, zijn cement is zuivere muskus,
de grond is saffraan en het grind bestaat uit parels.....”(Abu Sheig)

Gingseng

Gingseng is de wortel van een plant.
Het wordt gebruikt in de Roqyah voor extra energie en versterkt het
lichaam. Men kan de wortel gebruiken om er thee van te maken, ook zijn
er tegenwoordig tabletten te koop van Gingseng.

Habbat Al-Sawda :
Zie Habbat Al-Sawda olie


Al-Harmal

Al-Harmal oftewel de Peganum harmala, is een plant met mooie witte
bloemen en de zaadjes zijn bruin.zwart.
Al-Harmal wordt in de Tibb gebruikt om kou uit het lichaam te krijgen en
ook als middel tegen hoofdpijn, verlamdheid, tetanus en het is een bekend
middel in de Tibb tegen Al-Sar’ (Epilepsie of Bezetenheid).
Al-Harmal wordt in de Roqyah gebruikt samen met andere middelen, zoals
honing en appelazijn, en ook kan het gekookt worden in water en
opgedronken worden, het bevordert het overgeven en dus geschikt voor
mensen met Sihr in het lichaam, en ook is het goed tegen Djinn die plaats
hebben genomen in het hoofd.

In shaa ALLAH is dit het wat betreft de behandeling door kruiden, er zijn
noge vele kruiden en andere middelen die nuttig zijn voor de Roqyah,
zoals; Al-Za’tar(Thijm)


Al-Gazama(Lavendel),


 Al-Holba(Fenegriek)

Al-Karnaval (Kruidnagel)

enz.
Ook kan men alles wat in de Qoran of Soennah genoemd is uitproberen als
sabaab, omdat hierin Baraka zit, men kan hiervoor een ervaren raaqi om
vragen, zoals de Siwaak, Talbinah (gerstemeel), Ithmid (Khol) enz, enz.

Geen opmerkingen: