maandag 21 april 2014

Niveaus van bezetenheid door de Djinn



De niveaus van Bezetenheid door de Djinn

 

Al-Mass heb je in verschillende niveaus je hebt mensen die nauwelijks
iets merken van hun Bezetenheid en anderen die weer heel de dag last
hebben, we kunnen het in de volgende niveaus verdelen:
- Volledige Bezetenheid van het gehele lichaam, en deze is in 2 soorten te
verdelen.
a: De volledige Bezetenheid die voor een lange of permanente duur is, het
is bij dit soort Bezetenheid dat er een Djinn in het lichaam zit die eigenlijk
gedurende de gehele dag actief is bij de patiënt, de Djinn praat ook vaak
op de tong van de patiënt en deze Djinn zijn meestal van plan om ook niet
meer weg te gaan totdat ALLAH de genezing brengt. De Djinn heeft vaak
de beschikking over het gehele lichaam en veroorzaakt ook vaak
black-outs en de patiënt valt ook vaak flauw. Dit soort gevallen zien we bij
Sihr en erge gevallen van `Isq (Djinn ‘Asieq).
b: De volledige Bezetenheid die van een tijdelijke aard is, oftewel hier
spreken we van een Djinn Tajier. Deze Djinn heeft dus beschikking over
het gehele lichaam net als de variant hierboven, alleen is het dat deze
Djinn bij een Roqyah-sessie het lichaam uitvliegt en wanneer de sessie
voorbij is weer het lichaam betreedt.
- Volledige Bezetenheid van 1 bepaald lichaamsdeel, en het gaat hier om
een Djinn die volledig bezit heeft genomen van 1 lichaamsdeel,
bijvoorbeeld een been, arm, ogen of de tong. De patiënt kan dus spontaan
verlamd raken, blind worden of opeens niet meer praten enz, en
wanneer deze persoon dit medisch laat onderzoeken dan is er geen
oorzaak voor dit te vinden. Het kan ook voorkomen dat de Djinn van het
ene naar het andere lichaamsdeel verhuist.
- Bezetenheid vanuit de buitenkant (Mass Al-Garizi) en deze is in 2 te
verdelen:
a: Constante Bezetenheid vanuit de buitenkant, en bij deze soort zit er
dus geen Djinn in het lichaam, maar buiten het lichaam en deze Djinn is
dus constant bezig met de patiënt.
Het zijn vaak gevallen van Sihr die met de wil van ALLAH niet het
lichaam binnenkunnen en die dan via de buitenkant werken of een Djinn
die wraak wil nemen op een mens vanwege iets wat de mens bij de Djinn
heeft gedaan.
Het is in sommige gevallen ook mogelijk dat het een ‘Asieq betreft die
verliefd is op deze persoon, maar niet de mogelijkheid heeft om het
lichaam te betreden.
Het probleem bij deze soort Bezetenheid, is dat net als bij de Tajier de
Djinn vlucht als er Roqyah wordt gedaan, de patiënt zal zich dus bij
behandelingen goed voelen en helemaal geen tekenen van Bezetenheid
vertonen, maar buiten de behandelingen is er veel last van waswaas,
slechte dromen, en men kan ook dieren of schimmen zien die hem
achtervolgen.
b: Tijdelijke Bezetenheid vanuit de buitenkant, het is bij deze soort dat er
ook een Djinn aan de buitenkant zit, maar deze Djinn zit er niet altijd. Het
kan dus voorkomen dat een persoon zich dagen goed voelt en geen
klachten heeft en dan opeens weer wel, de symptomen zijn verder net als
de variant hierboven.
- Bezetenheid van de buitenkant die ziektes veroorzaken, en deze is in de
volgende vormen:
a: Bezetenheid van de buitenkant die ziektes veroorzaken zonder
medische tekenen daarvoor of oorzaken. En dit is een zeer moeilijk geval
om te ontdekken, omdat de patiënt een aandoening krijgt en vervolgens
naar de dokter gaat en zich volledig laat onderzoeken, en toch wordt er
niks gevonden. En wanneer er Roqyah wordt gedaan, zal er ook geen
reactie komen, omdat de Djinn het via de buitenkant veroorzaakt.
b: Bezetenheid van de buitenkant die ziektes waaraan de persoon reeds
lijdt verergeren, de Djinn zorgt ervoor dat een ziekte die deze persoon
reeds heeft erger wordt. De patiënt ziet dat opeens de medicijnen die hij
eerder gebruikte en met de wil van ALLAH nuttig waren voor zijn ziekte nu
opeens geen effect meer hebben, en ook dit is door toedoen van de Djinn.
- Bezetenheid van zeer korte duur (Al-Mass Al-Taief), hierbij gaat het om
een Bezetenheid die dus zeer kort duurt, van een aantal seconden tot
maximaal een paar minuten, voorbeelden hiervan zijn ook de
Jathoom(boegebez), maar ook andere vormen kunnen hiertoe gerekend
worden.

Geen opmerkingen: