dinsdag 22 april 2014

Roqya - Tawhied - Standaard zaken



De Standaard Zaken

- Het allerbelangrijkste en dit is het fundament en sterkste deel van de
Roqyah, ik heb het over Tawhied, de eenheid van ALLAH, de reden van
onze schepping, want ALLAH de Verhevene zegt in Soerah Al-Dhaariat
vers 56:
   “En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.”
Wij zijn dus slechts geschapen om ALLAH te aanbidden, om HEM te
verheerlijken en om te erkennen dat er GEEN GOD is dan HIJ en alleen
HEM aanbidden wij, en helaas gaat het in deze tijd slecht met de Tawhied
bij de moslims, vele hebben breuken en scheuren in hun Tawhied en er
zijn er zelfs wiens Tawhied volledig kapot is.
Shirk, Kufr en Bid’ah zijn sterk verspreid, het aanbidden van graven, idolen
en het opzoeken van tovenaars en ander gespuis, en dit is allemaal wegens
de onwetendheid die vele mensen hebben over Tawhied. Zij hebben als het
ware de kern van de islaam overgeslagen en zijn naar iets anders gegaan en
dit terwijl de Profeet (vrede zij met hem) 13 jaar lang niks heeft gedaan dan
het uitnodigen naar LAA ILLAHA ILLA ALLAH!
Roqyah beste broeders en zusters is een zwaard, een vlijmscherp zwaard
dat zelfs door het dikste en sterkste metaal snijdt. Het zwaard is wel zwaar
en dient door een sterk persoon bediend te worden, anders is het zwaard
nutteloos.
De kracht die ik hier bedoel is Tawhied, als iemands Tawhied volledig is,
dus zijn Shahaada (Geloofsgetuigenis) is volledig, dan zal deze persoon het
vlijmscherpe zware zwaard kunnen bedienen als een Mujahid in de tijd van
de Profeet (vrede zij met hem) en welke Shaytaan zal dan nog veilig zijn?
Dus indien men het optimale uit de Roqyah wil behalen zijn er een aantal
zaken nodig:
- Al-Ikhlaas, men doet de Roqyah om de genezing van ALLAH te krijgen,
dus men vraagt aan ALLAH genezing en aan niemand anders, en de
Roqyah is een daad van aanbidding en dus men doet het alleen voor
ALLAH en binnen Zijn grenzen die Hij heeft gesteld.
- Al-Niyyah, 1 van de belangrijkste ahadieth in de islam is de volgende
overlevering:
“Voorwaar, de daden worden beoordeeld op basis van de intentie en iedere
mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt. Dus als
iemand emigreert omwille van Allah en Zijn Boodschapper, dan is dat een
emigratie omwille van Allah en Zijn Boodschapper . En als iemand
emigreert omwille van een wereldse zaak of om een vrouw te huwen, dan
is zijn emigratie omwille van datgene waarvoor hij is
geëmigreerd.”(Bukhari en Muslim)
We zien dus dat alle daden worden beoordeeld volgens de intentie (niyyah)
en dit geldt vooral bij Roqyah, is jouw intentie sterk dan zal dat effect
hebben op de Roqyah.
- Al-Yaqien, men dient overtuigd te zijn van de genezing en kracht van
ALLAH, men dient overtuigd te zijn dat de Shaytaan niks kan behalve met
de wil van ALLAH.
- Al-Tawakkul, men dient op ALLAH te vertrouwen en op HEM alleen,
men dient niet bang te zijn, angstig te worden, te wanhopen, te treuren
want men moet weten dat ALLAH alles ziet en hoort zelfs voordat het
gebeurt, dus vertrouw op ALLAH!
En om de Tawhied sterk te maken moet men zich aan de voorwaarden
houden van de Shahaada, we zullen deze voorwaarden bespreken en dan
zal men zich realiseren dat bij velen de Tawhied niet volledig is.
De voorwaarden voor de acceptatie van de Shahaada zijn er 7, er zijn
geleerden die er 8 en sommigen zelfs 9 hebben, we zullen dus insha Allah
alle 9 bespreken.
De Voorwaarden van Laa illaha illa Allah
De eerste voorwaarde is Kennis oftwel ‘ilm.
Iedereen moet de basis kennis hebben over wat de Shahaada precies
inhoudt. Men moet weten wat de Shahaada bevestigt en wat het ontkent.
Allah zegt in de Qoran Soerah Mohammed vers 19:
   “Dus weet dat er geen God is dan Allah, en vraag vergeving voor jullie zonden”
En de profeet (vrede zij met hem) zei:
   “Iedereen die dood gaat wetende dat er niemand waard is om te aanbidden
   behalve Allah zal het paradijs betreden.”(Muslim)
De Shahaada is dus een getuigenis. Als iemand dus over iets getuigt dan
moet hij wel weten wat het is waarover hij getuigt, dit lijkt logisch maar is
toch niet zo, er zijn vele mensen die zichzelf moslims noemen en
bijvoorbeeld tovenaars bezoeken en aan hen vragen voor genezing, denk
je dat deze Shahaada nut voor deze mensen heeft?
Ook zijn er vele moslims in deze tijd die zich afvragen waarom we
secularisme niet gewoon moeten accepteren, dit zijn mensen die 5 keer per
dag bidden, vasten en de Shahaada uitspreken, maar ze accepteren een
wetgever anders dan Allah, denk je dat zij wat aan hun Shahaada hebben?
En dus is het belangrijk dat we dus kennis hebben over ons geloof om de
correcte Shahaada te hebben die Insha Allah geaccepteerd zal worden.
De tweede voorwaarde is overtuiging oftwel al-yaqien.
Dit is het tegenovergestelde van twijfel en onzekerheid, in de Islam is bijna
elke twijfel of onzekerheid gelijk aan ongeloof. We moeten absoluut zeker
in ons hart zijn van de Shahaada en ons hart moet standvastig zijn in de
Shahaada.
   De Profeet (vrede zij met hem) zei:
   “Niemand ontmoet Allah met de getuigenis dat er niemand waardig is om
   aanbeden te worden dan Allah en dat ik zijn Boodschapper ben, en hij
   heeft geen twijfel in zijn getuigenis, behalve dat hij het paradijs zal
   betreden”(Muslim)
Een voorbeeld van dit is, er zijn mensen die zich moslim noemen, die de
Shahaada hebben gezegd en die dan toch nog twijfelen over bepaalde
eigenschappen van Allah die bevestigd zijn in de Qoran en de Soennan en
de Selef, zullen zij nog wat hebben aan deze Shahaada?
Ook zijn er in deze tijd mensen die veel valse info over de islam
verspreiden, op internet in boeken enz. Hierdoor kunnen mensen gaan
twijfelen in hun Shahaada, en het enige medicijn daarvoor is kennis,
mensen dienen genoeg kennis te hebben om het echte van het valse te
onderscheiden.
Allah zegt in soerah Fatir vers 28:
   “Het zijn alleen zij die kennis hebben onder Zijn dienaren die Allah vrezen”
De derde voorwaarde is acceptatie oftwel al-qaboel.
Als een persoon de kennis heeft en de overtuiging, dan dient dit gevolgd te
worden door acceptatie, iedereen die weigert de Shahaada te accepteren of
hij er nou in gelooft of niet is een ongelovige, de redenen voor het niet
accepteren is vaak vanwege trots, hoogmoed, jaloezie en andere redenen.
De acceptatie van de Shahaada houdt ook in dat men dus alles accepteert
van het geloof dus alles wat in de Qoran staat en alles wat in de Soennah
staat, zonder enig recht om hier uit te kiezen van wat hij wel wil geloven
en praktiseren en wat niet.
Allah zegt in de Qoran soerah al-Baqarah vers 85:
   “Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte?
   Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste straf moeten ondergaan, want Allah is    niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.”
En helaas gebeurt dit vaak onder de mensen, er zijn zij die bijvoorbeeld
een vers van de Qoran expres anders interpreteren omdat zij de waarheid
niet leuk vinden en zij wenden zich af van de uitleg van de Sahaba van
deze vers, er zijn zij die een hadith lezen die ze niet leuk vinden en dus
deze zwak verklaren terwijl zij geen hadith geleerden zijn enz.
De vierde voorwaarde van de Shahaada is onderwerping oftwel alinqiyad.
Hier gaat het over het fysieke deel van de Shahaada, namelijkde daden van
aanbidding, dit is eigenlijk de betekenis van Islam, want islam betekent
zich onderwerpen aan de wil en bevelen van Allah de Verhevene.
Maar helaas zijn er vele die zeggen dat er geen verband is tussen en geloof
en daden van aanbidding, je kan een moslim horen roepen dat is de beste
moslim die ik ooit ontmoet heb, terwijl die persoon nauwelijks daden van
aanbidding doet.
Onze Shahaada moet in onze harten, tongen en daden zitten, want dit is
ook de definitie van imaan (geloof). In ons hart moeten we liefde, vrees en
hoop voor Allah hebben, met onze tongen moeten we de Shahaada
uitspreken en met onze acties moeten we uitvoeren wat de Shahaada van
ons vraagt, iedereen die de Shahaada dus zegt maar geen daden van
aanbidding doet zijn Shahaada is niet correct.
Dit betekent niet dat de gelovige geen zondes begaat, nee hij begaat ook
zondes, maar hij weet daarna dat hij fout is geweest, pleegt berouw en
onderwerpt zich aan Allah.
De vijfde voorwaarde is oprechtheid oftwel sidq.
Oprechtheid staat tegenovergesteld aan hypocrisie en oneerlijkheid. Want
niet iedereen die de Shahaada zegt is een moslim, de hypocrieten zeggen
het elke dag, maar toch heeft Allah hen de ergste en diepste hel beloofd.
Oprechtheid van de Shahaada betekent dat als we het zeggen we dit
oprecht menen, we liegen niet over deze getuigenis.
De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd:
“Niemand getuigt dat er niemand waardig is om aanbeden te worden dan
Allah oprecht uit zijn hart, behalve dat Hij het Hellevuur verboden voor
hem maakt.”(Bukhari en Muslim)
Velen van ons kennen de mensen die de Shahaada uitspreken, maar dit
alleen doen voor vrees voor zichzelf of om winst uit te halen, dit zijn de
hypocrieten.
Allah zegt in soerah al-Baqarah vers 8 t/ 10:
   “En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in Allah en in de laatste Dag, hoewel zij
   geen gelovigen zijn."
   Zij trachten Allah en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf
   en zij beseffen het niet. ´
   Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke
   straf, omdat zij plachten te liegen.`
De zesde voorwaarde is zuiverheid oftwel ikhlas.
Dit betekent dat als we de Shahaada zeggen, we dit alleen voor Allah doen
met een zuivere intentie dus. We moeten er geen andere reden voor hebben
dan om het voor Allah te doen, dus het is het tegenovergestelde van
Shirk (deelgenoten toekennen aan Allah).
Hier moeten we goed overnadenken, we zijn dus alleen moslim geworden
omwille van Allah en niet voor onze ouders, vrienden of gemeenschap.
Een teken van Ikhlas is dat we dus alles doen wat Allah heeft gezegd, wat
anderen er ook van denken, helaas vraag je je vaak af of vele mensen deze
voorwaarden wel hebben vervuld. Sommige mensen praktiseren de Islam
om de manier die bijvoorbeeld hun ouders tevreden stellen, bijvoorbeeld
een persoon weet dat het haram is om een niet mahram-vrouw een hand te
geven en doet dit dus niet, maar als hij naar het huis gaat van zijn ouders of
familie dan doet hij het wel omdat zijn ouders anders boos worden, of
iemand weet dat hij moet bidden, maar doet dit niet omdat zijn baas boos
wordt enz.
Deze mensen moeten zich echt afvragen of ze moslim zijn voor Allah of
voor hun ouders, baas en anderen, want op deze manier is er een breuk in
de Shahaada.
De zevende voorwaarde is houden van oftwel al-mahabah.
De gelovige moet van de Shahaada houden, hij houdt van de voorwaarden
ervan en de benodigheden ervan, hij houdt ook van de mensen die ook aan
deze Shahaada deelnemen en praktiseren. Deze voorwaarde is zeer
belangrijk, want als een persoon deze Shahaada doet, maar niet van deze
Shahaada houdt, en ook niet wat het betekent, dan is zijn geloof niet
compleet. En als hij van iets meer houdt dan deze Shahaada of van iets
meer houdt dan Allah, dan ontkent hij zijn Shahaada.
Helaas ontbreekt dit bij vele mensen, zij houden soms meer van wereldse
dingen of personen dan van Allah, en zij houden niet van de daden van
aanbidding die zij moeten doen, terwijl wij moeten houden van datgene
wat de tevredenheid van Allah oproept. Ook zien we sommige mensen die
meer houden van de ongelovigen dan hun eigen moslimbroeders, hun
Wilaaya (loyaliteit) wal Bara’aa (vijandigheid) is niet omwille van ALLAH,
maar omwille van de ongelovigen en de wereld.
De achtste voorwaarde is alle andere objecten van aanbidding
ontkennen oftwel al-hanief.
Dit lijkt logisch, toch vind je mensen die de Shahaada zeggen en dan
vervolgens graven aanbidden of de doden, ze doen daar daden van
aanbidding maar niet voor Allah.
Denk je dat zij wat aan hun Shahaada hebben op de Dag des Oordeels?
De negende voorwaarde is dat de moslim standvastig blijft in de
Shahaada tot hij sterft oftwel Al-ithbaat li Shahaada.
Dit is nodig als je wil dat je wat aan de Shahaada hebt, je hebt er niks aan
om in het begin van je leven de juiste Shahaada te hebben en aan het eind
van je leven niet, je kan niet uitrusten omdat je goede daden in het verleden
hebt gedaan.
De Profeet (vrede zij met hem) zei:
   “Een man doet zijn hele leven de daden van de mensen van het paradijs
   totdat hij een armlengte verwijderd is van het paradijs en dan eindigt hij
   zijn leven met de daden van de mensen van de hel en betreedt de hel.”
   “En een man doet zijn hele leven daden van de mensen van de hel, totdat
   hij een armlengte verwijderd is van de hel en dan eindigt hij zijn leven met
   daden van de mensen van het paradijs en betreedt het paradijs.” (Bukhari en
   Muslim)
En Allah zegt in soerah Ali-Imraan vers 102:
   “O gij die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij gij Moslim zijt”.
Dit zijn dus de voorwaarden van de Shahaada, zit zijn de voorwaarden
voor degene die wenst dat zijn Tawhed sterk wordt, en wanneer dit punt
bereikt is zal de bescherming en genezing van ALLAH komen en ALLAH
zal deze dienaar omringen met Barmhartigheid en Leiding.
- Men dient zich te houden aan ALLE verplichtingen, zoals het gebed en
de overige 4 zuilen maar ook zaken die betrekking hebben tot het uiterlijk
zoals, de hijaab (voor de vrouw), de baard (voor de man) enz, in de islam is
er geen verplichting die wij klein noemen, alles is belangrijk en iets wat
wij klein kunnen vinden is wellicht groot bij ALLAH.
Verder dient de man het gebed in de moskee te verrichten indien hij niet
werkt of op school zit, is dat wel het geval dan dient de man gewoon op
zijn werk of op school te bidden, gewoon op tijd, vaak weten de moslims
niet dat hun werkgever/school verplicht is om hen de gelegenheid te geven
om te bidden, en ook de zusters die naar school gaan of werken dienen op
tijd te bidden.
Het vrijdaggebed voor de man is verplicht, of hij nou werkt of op school
zit, en de zonde is immens voor iemand die het mist en deze persoon maakt
kans dat ALLAH zijn hart zal verzegelen en hem zal opschrijven in het
boek van de Moenafiqoen(hypocrieten), wees niet verbaasd als ALLAH
jullie gebeden niet verhoord als men zich niet aan het gebed houdt, het is
namelijk logisch dat als het contact (gebed) verbroken wordt er geen gehoor
komt van de andere kant!
- Men dient zich weg te houden van ALLE verboden, zoals muziek, liegen,
roddelen, stelen, alcohol drinken, roken, zinaa(overspel of ontucht), mixen van
mannen en vrouwen, tv kijken (99% wat op tv is, is gewoon haram!) enz,
enz, ook hier geldt elke zonde is verschrikkelijk en zoals de selef plachten
te zeggen,
“Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar wie tegen je hebt
gezondigd!”(Je zondigt namelijk tegenover ALLAH)
- Men dient altijd in staat van woedhoe te zijn, of als men daartoe niet in staat is
tenminste zovaak als hij kan woedhoe te doen als deze verbroken wordt en
tenminste wel altijd met woedhoe gaan slapen
- Men dient elke dag na fajr de smeekbeden van de ochtend te zeggen en na
‘Asr de smeekbeden van de avond, deze zijn te vinden in het boekje Al-
Hisn Al-Muslim (Citadel van de Muslim), het boekje kost  €3,50 dus de
prijs zal alvast geen belemmering zijn.
Dit is ontzettend belangrijk door middel van deze smeekbeden zal ALLAH
je immuun maken voor Sihr, Bezetenheid en het Boze Oog, de mensen met
kinderen dienen ook hun kleintjes te beschermen met de smeekbeden die
de Profeet (vrede zij met hem) gebruikte voor zijn kleinkinderen Hassan en
Hussein (moge ALLAH tevreden met hen zijn), deze zijn ook in dit boekje
te vinden.
- Men dient zich zoveel mogelijk per dag bezig te houden met het
gedenken van ALLAH, de Shaytaan zal nooit iemand benaderen die aan
ALLAH denkt.
- Men dient dagelijks uit het boek van ALLAH te lezen en indien men niet
kan lezen dan dient men ernaar te luisteren en gaat men leren lezen.
- Men moet zorgen dat zijn huis, kleding en eten halal zijn.
- Men reciteert dagelijks voor het slapen Ayat Al-Koersi en de laatste 2
verzen van Surah Al-Baqarah (Amana Rasul)
- Men reciteert dagelijks voor het slapen Surah Al-Ikhlaas, Surah Al-Falaq
en Surah Al-Nas in zijn handpalmen en blaast erin en wrijft dan over zijn
gehele lichaam.
- Het zich houden aan de smeekbeden die men dagelijks nodig heeft, zoals
voor de douche/toilet, het naar buiten gaan, het betreden van het huis, het
betreden van een vervoermiddel, smeekbeden voor het slapen gaan
enz. (Ook deze staan in de citadel van de moslim)
- Men reinigt zijn huis van alles wat haram is, zoals muziek, films, foto’s
van levende wezens, sigaretten enz enz.
- Men reciteert tenminste 1 keer in de 3 dagen Surah Al-Baqarah in het
huis.
- Men houdt zich verre weg van Shirk, Kufr, Tovenaars, Waarzeggers enz.
- Men houdt zich bezig met zijn geloof en gaat kennis opdoen.
- Men gaat zich gedragen, kleden, praten, slapen, eten enz
als een moslim, en men imiteert de Kufaar niet! Men blijft uit de buurt
van twijfels, vernieuwingen (bid’ah) in het geloof enz.
Ik heb de belangrijkste punten opgenoemd en indien men zich hieraan
houdt zal ALLAH bescherming en genezing geven.
Voordat we over gaan naar de behandelingen wil ik het hebben over iets
wat mij zeer dwars zit en wat 1 van de grootste oorzaken is dat men
geraakt wordt met een djinn gerelateerde beproeving, en ook 1 van de
oorzaken is dat er zoveel scheidingen zijn, ik heb het over bruiloften die
niet omwille van ALLAH worden gedaan, maar omwille van de Shaytaan!
De bruiloft van verderf en zonde!
Een zaak waaraan je kan zien dat de moslims hedendaags ver verwijderd
zijn van de Qoran en de Soennah is de manier waarop sommige moslims
hun bruiloften vieren, het is niet een feest geworden dat in het teken staat
van een huwelijk omwille van ALLAH, maar een feest dat bekend zal
staan als zondig, verwerpelijk, afschuwelijk en de toorn en vervloeking
afroepend van ALLAH!
Ik vindt het ongelofelijk dat 2 moslims gaan trouwen en dan niet wensen
dat ALLAH hun huwelijk zegent, deze 2 moslims wensen geen Engelen uit
te nodigen naar hun bruiloft, NEE.
Zij wensen Shayateen uit te nodigen naar hun bruiloft, want Wallahi, er
zal zich geen goed persoon, of Engel bevinden op een bruiloft wanneer
zich daar verwerpelijke en grote zonden plaatsvinden, behalve wanneer een
persoon er is om deze munkar een halt toe te roepen.
En in plaats van de Engelen die ALLAH stuurt naar zijn trouwe dienaren
die het goede verrichten als een barmhartigheid voor hen, zal Iblies
daarvoor in de plaats zijn dienaren sturen die een bruiloft vol haram
heerlijk vinden en Wallahi deze Shayateen zullen op deze bruiloft niks
doen dan doen nog meer verderf, haat en afgunst zaaien, want hoeveel
mensen heb ik al wel niet gezien die na het bezoeken of organiseren van
een bruiloft vol met zondes teruggegaan zijn naar huis met een Shaytaan in
hun lichaam. Hoeveel hebben er zich daarna gemeld, huilend en wanhopig
dat ze bezeten zijn zowel de gasten als het getrouwde stelletje zelf.
En dus bij voorbaat zeg ik ook tegen mensen die uitgenodigd worden naar
bruiloften waarvan zij weten dat er muharramat (haram zaken) plaats
vinden, of zij zien dit op de bruiloft, aan deze mensen geef ik het advies,
maar ALLAH en zijn Boodschapper het bevel, om deze bruiloft te verlaten
tenzij men in staat is de fitnah te stoppen, en men moet zich schamen voor
ALLAH en niet voor de mens, zelfs al is het de bruiloft van je eigen broer
of zus, want weet dit, iedereen die zich op die bruiloft bevindt zal mede
beoordeeld worden voor die dag, op de Dag waarop er geen schaduw te
vinden is behalve de Zijne!
Mensen weten met wat voor zaken ze spelen, een moslim die normaal
gesproken zondigd heeft ergens wel spijt en wroeging, dit zorgt ervoor dat
met de wil van ALLAH deze persoon berouw toont voor de zonde, maar de
mensen die zondigen op bruiloften en feesten zijn vrolijk, ze lachen en
hebben plezier en dit is het grote gevaar, zij zijn ALLAH ongehoorzaam en
doen de verschrikkelijkste zaken terwijl zij hiermee tevreden en blij zijn!
Advies aan het nieuwe bruidspaar:
Het is zeer aanbevolen om voordat men het huwelijk consumeert de
volgende dingen te doen:
1. Het bidden van de echtgenoot en echtgenote samen:
Shaqeeq (moge Allah tevreden met hem zijn) overlevert:
“ Een man genaamd Abu Hareez kwam en zei:
“ Ik ben getrouwd met een jonge vrouw, en ik ben bang dat ze me zal
haten” . Abdullah ibn Mas’ ood zei tegen hem:
“ Waarlijk, liefde is van Allah en haat van de Shaytan, die wenst het
afgrijselijk te maken (het huwelijk) datgene wat Allah heeft toegestaan. Dus
wanneer je vrouw naar je komt, zeg haar 2 rak’ at achter je te bidden. (Ibn
Abi Shaibah en Tabaarani)
2. Het bidden (dua) bij Allah voor het goede in de vrouw en tegen het
kwade in haar:
De Profeet vrede zij met hem heeft gezegd:
“ Wanneer iemand van jullie trouwt, moet hij zijn hand op haar voorhoofd
plaatsen en Allah de Verheven Zijn Naam erover roepen (Bismillah) en voor
Zijn zegeningen bidden door te zeggen; O Allah, ik vraag u voor de
goedheid in haar en de goedheid die van nature in haar zit. Ik zoek
toevlucht bij U tegen het kwade in haar en het kwade dat van nature in
haar zit” .(Abu Dawood, Bukhari)
Allaahumma innee as'aluka min khairiha wa khairi maa jabaltaha 'alaihi wa
a'oodhubika min sharriha wa sharri maa jabaltaha 'alaihi
3. De dua voor de geslachtsgemeenschap:
Wanneer een moslim zijn vrouw wil benaderen (geslachtsgemeenschap),
moet hij altijd eerst het volgende zeggen. (Dit dienen ze bij voorkeur allebei
te zeggen, en niet alleen de eerste keer, maar bij elke
geslachtsgemeenschap)
In Naam van Allah, O Allah hou ons weg van de Shaytaan, en hou de
Shaytaan weg van datgene wat U ons zou kunnen geven (een kind).
Bismillahi, Allahoemma jannibnaa ash-shaitaan, wa jannib ash-shaitaan
maa razaqtanna .
Over dit heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd;
“ Na het zeggen van de dua, als Allah het voorgeschreven heeft dat ze een
kind krijgen, zal de duivel nooit in staat zijn dat kind wat aan te
doen.(Bukhari)
Dit is dus zeer belangrijk, ook omdat wanneer je het niet zegt, de Shaytaan
meedoet met de geslachtsgemeenschap en dus je kind ook kwaad kan doen
als het wordt geboren.
Er zijn zelfs geleerden die hebben gezegd dat 1 van de redenen waarom
kinderen later ongehoorzaam zijn tegen hun ouders is vanwege het feit dat
de ouders deze dua niet hebben gezegd tijdens de daad.Haut du formulaire
..7

Geen opmerkingen: